Over

Sabine van der Velden

Na 30 jaar merken en organisaties bouwen, in Nederland en internationaal, werk ik interim, gedetacheerd of als onafhankelijk extern adviseur. Ik werkte als strategy director voor internationale communicatie- en media netwerken en 13 jaar als strateeg bij Diageo Brand BV. (Johnnie Walker, Scotch Whisky portfolio, Tanqueray, Diageo Reserve Luxury brands, Whisky innovation). Als adviseur werk ik vaak met partners die in tijdelijk opgestelde formatie kunnen leveren wat nodig is om merk of organisatie te laten groeien. Ik ben en gedreven, werk technisch en precies en – gelukkig ook – heel pragmatisch. Ik heb een groot netwerk en weet de juiste ontwerpers, journalisten, filmmakers, kunstenaars, schrijvers en campagne- of merkbouwers te vinden die nodig zijn om als flexibele schil of projectteam een opdracht tot een goed einde te brengen. Mijn motto in samenwerking: het gaat er niet om theoretisch gelijk hebben; maar ervoor te zorgen dat iedereen veel zin heeft het advies concreet te maken, ermee aan de slag te gaan, samen te implementeren. Daarbij is het prettig als iedereen weet wat er nodig is om de strategie consequent door te blijven voeren, door de jaren heen. Wat de beren op de weg ook zijn (interne politiek, verschillende overtuigingen, organisatorische redenen, organisatiecultuur, budgetten), ik ben altijd gemotiveerd en erop gericht om verandering op alle niveaus mogelijk te maken. Ik ben er goed in om dat samen met een kernteam voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk help ik met workshops, trainingen en in- en outsourcing zodat de teams zelf verder kunnen met het implementeren van de nieuwe koers.

Waarom kiezen voor

Meer dan 30 jaar ervaring in internationale marketing.
Veel ervaring bij internationale communicatie netwerken en bij marktleiders.
Breed netwerk van specialisten (markering experts, creatieven, designers, journalisten, filmmakers, kunstenaars).
Strategisch in aanpak, verbeeldingskracht in ontwikkeling, pragmatist in de uitvoering.
Organiseerde en leidde meer dan 500 workshops wereldwijd.
Ervaren in het ontwikkelen en implementeren van strategie en consistente manieren om merk en reputatie te bouwen.

Anderen over

2020

"Sabine is a top-league brand strategist, who knows what it takes to develop strategic positionerings that don’t only service marketing communications but truly guide business strategy. From boardroom to operations. Her work is aimed to help a company walk the talk."

- Farah Martinez
Director Business Development & Marketing, Kennedy Van der Laan

"Alsof je boks-les van Mohammad Ali krijgt. Sabine is extreem scherp en heeft het niveau van onze marketing in 3 maanden tijd 5 niveaus omhoog gepusht. Aanrader!"

- Tjeerd Schravendeel
CCO Puqpress

2019

"Samenwerken met Sabine is van een intensiteit die het beste in je boven haalt. Fenomenaal scherp op de inhoud, met haar ga je altijd samen de diepte in. Het is niet van; ik doe strategie, jij creatie, nee: je zit echt met elkaar zo’n merk uit elkaar te pulken tot de kern bloot ligt. Ze heeft een enorme drive en energie, aanstekelijke passie voor het vak en een sterk gevoel voor wat creatief kwaliteit heeft en wat niet. Sabine is zo’n stratege die overal de luiken wijd open zet bij iedereen, aan klantzijde zowel als bij creatieven. Verschrikkelijk waardevol."

- Peter van der Wijk
Corporate copywriter

2018

"Working with Sabine brought real authority on brand and identity to our positioning work. The result was a clear statement of who we are, around which we could build strongly focused communications materials. Sabine has remained on board as we move into the implementation phase, including a new visual identity for the organization. Sabine brings a wealth of experience to her work, along with a no nonsense, get things done attitude."

- Martin Lloyd
Mobilisation Director, Greenpeace Netherlands

2017

"Sabine was very generous with her knowledge and time. She really made an effort to understand our business and has a truly collaborative dynamic. The knowledge she has from working in a range of industries was valuable in providing us with a broader POV that ultimately helped us define a communications plan that effectively supported our brand positioning and commercial goals. I’d definitely recommend Sabine for both her approach and the quality of her output."

- Dannika Coleman
Head of Creative Management, Marketing & Digital, Staples Europe

2003 - 2015

Diageo recensies

‘Great & active sparring partner’
‘Great sounding board’
‘Brings different views due to wider agency experience, and also her vast experience of working in global teams has been very helpful’
‘Strong ability to bring in the right people at right time’
‘Helps to navigate stakeholders, how to work with markets, pushes the team to ensure we are using latest thinking from New Generation Marketing principles’
‘Ensuring agencies are inspired’
‘Kept up momentum and interest in a very challenging project. Helped us as a team to move on, keeping interested and focused’
‘Asks questions that we might not have considered previously’
‘Willing to speak her own mind whether it be building on someone else’s comment or providing a different opinion’
‘Team player – big part of any team you are with, you work to make it happen for the team’
‘Positive, upbeat, solutions oriented, open to possibilities’
‘A very good listener. One of the few people I know who actually listens when someone is speaking’
‘Good at motivating people, good coach/counselor’
‘You build bridges & you have a very high response ethic; essential to create high performing teams across multiple markets & regions’
‘Great to work with. Supportive of everyone in the team. That includes feedback to stakeholders (like me) not getting it right, which is helpful; not everyone has the confidence to do so’

Collab partners